Traditoner !

I min familj har vi rätt många traditioner.
Första traditionen på året brukar väll vara runt påsk. Ni vet, leta ägg och sånt? I år tror jag inte att alla var med men vi brukar i alla fall göra det.
Sen kommer midsommar. Då är hela släkten på landet och fira. Sill & potatis är framdukat på bordet. Midsommar stången vid vattnet är medtagen och alla får hjälpa till att klä den.
I december har vi två treditioner. Julbord har vi varje år och vart tredje år får fredrik, jag och mamma bestämma (vi är tre familjer som bestämmer). I år är det den 19 som gäller i stan tror jag. Kommer inte ihåg ;)
Sen har vi ju pepparkaks bakning! Varje år kommer mormor och bakar pepparkakshus med oss. Det blir alltid ett tåg och så får vi bestämma något att göra. Vad ska vi göra i år? IKEA kanske? X)

Vad har din familj för traditioner? Eller har ni ens några?


Kommentarer

Kommentera här !

Ditt namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress, den visas bara för mig:

Hemsida:

Vad har du på hjärtat ?

Trackback
RSS 2.0